Det finns många olika kanaler att använda sig av för att nå ut med ett företags produkter eller tjänster, inte minst på nätet. Men glöm inte bort betydelsen av fysiska profilprodukter som är perfekta att ge bort till anställda eller kunder exempelvis i samband med mässor.
Vilka marknadsföringsmetoder just ditt företag ska använda sig av beror förstås delvis på vad er verksamhet går ut på och vilken er målgrupp är. Det bästa är förstås att använda sig av ett flertal olika metoder – men begränsa er till ett fåtal väl utvalda kanaler eftersom det blir enklare att hålla fokus då. Om ni inte kan tänka er att använda någon av alla tjänster som kan samla alla sociala medier, inklusive email, under ett ”tak”. Idag finns också tjänster som AI-driven marknadsföring, vilket också kan vara ett alternativ då det har en fantastisk förmåga att rikta specifika annonser till enskilda användare. En metod för marknadsföring som är lätt att glömma bort i ett digitaliserat samhälle är betydelsen av fysiska profilprodukter. Mössor, som går att trycka upp med logotyper här: https://www.brandnewprofile.com/se/mossor, är ett alternativ.
Perfekt som gåva på mässor med mera
Profilprodukter i form av plagg, kaffemuggar, pennor och annat kan ges bort i gåva antingen till personal eller potentiella kunder (exempelvis i samband med mässor). Att ge bort plagg av olika slag till företagets egna anställda kan vara en bra affär – förutsatt att kläderna och logotypen är utformade på sådant vis att personalen vill bära dem. Om många anställda tycker om att träna är det till exempel en utmärkt idé att trycka upp träningskläder med företagsloggan på. Om de ges bort som ett led i friskvården är de dessutom avdragsgilla. Profilprodukter som är snygga kan dessutom bidra till att stärka sammanhållningen på arbetsplatsen då varumärket blir någonting de anställda kan samlas omkring.