Med en ökning på 16 % gjordes en omsättning på nästan 43 miljarder kronor förra året enbart från den svenska e-handeln.
Att handeln online har fått krafter som blåst iväg är det ingen som missat. genom en omsättning på 42,9 miljarder år 2014 betyder det hela 6,4 % på hela omsättningen inom detaljhandeln i Sverige. Dessa siffror ges ut av E-barometern i samarbete med HUI Research.
Starka tillväxttal att leva upp till
Då 2014 och dess siffror varit så starka är det många företag som måste försöka leva upp till ett tidigare otroligt bra år, dock ser prognoserna mycket goda ut för det för vad alla kan hålla med om är att framtiden finns online och synd man inte där så finna man inte heller.
”Det finns fortfarande utmaningar som de rena e-handelsföretagen behöver lösa. Dels gäller det att synas mer ut mot konsumenterna, att vara där de rör sig och dels att skapa köpupplevelser som kan konkurrera med den fysiska handeln.”(läs mer)
Framtiden på Internet
Ja, framtiden finns online och då vårt smartphoneanvändande blir allt mer intensivt gäller det att synas även i mobilen. Tidningen InternetWorld skriver att mobilen är framtiden och företaget Starweb.se erbjuder just det – en sajt som är anpassad med responsiv design för att kunna tillgodose kundernas behov. Vad mobilen gör är att gör en sajt mer attraktiv och låter ehandlarna shoppa vart de än befinner sig, för visst vill man kunna finna information och boka och köpa produkter och tjänster även när man är på rulle?
Vad man spår i framtiden är att butiker online mer och mer kommer dominera och kanske kommer de fysiska butikerna enbart snart bli skyltfönster för att vi sedan shoppar online?